onsdag den 29. april 2015

Min idé til en 2 knaps browser

2-Knaps Browser

Min idé til en browser der kun bliver brugt med 2 knapper, går ud på følgende:

En mus.... intet andet.

Vi lever i en tid hvor det stort set er muligt for en hvilken som helst person at anskaffe sig en en computer af en eller anden slags, med dertilhørende mus og tastatur, men hvis vi nu siger at tastaturet er udskrevet, og vi kun har 1 mus, eller 1 joystick, eller kun 1 form for at navigere rundt på skærmen på (i dette tilfælde i form af en mus) Skal jeg have fundet på en måde at bruge en browser på.

Vi skal have mulighed for at:

Søge på siden,
logge os ind.
Navigere rundt på siden ( klikke på diverse links etc).

Her er et eksempel på hvordan man ville kunne klikke rundt på siden med venstre klik, og søge / skrive kommentarer, man venstre klikke på det relevante felt hvor man vil søge / kommentere,
Derefter vil der komme en lille popup box frem, som indeholde alle relevante karakterer til det sprog man nu kan vælge via en lille drop down i det samme lille popup felt (ikke illustreret på billedet)

Derefter kan man nu begynde at klikke sig frem til det man gerne vil søge om.



2 kommentarer:

  1. Du har ikke en mus, kun 2 knapper. Hvordan vil du skrive med 2 knapper ?

    SvarSlet
    Svar
    1. På nogle hjemmesider kan man bruge "tab" til at vælge imellem de forskellige links, uden en mus kan man mulighvis bruge "tab" og "enter" knappen, "enter" til at vælge hvad jeg har valgt med "tab" knappen.

      for at skrive kan jeg "tab" hen til et søgefelt (eller lign.) hvor den samme pop up kommer som illustreret på min mockup, her bruger jeg så tab igen for at vælge hvilket bokstav jeg vil vælge og så klikke enter. det ville tage tid, men det er muligt, når man er færdig kan man dobbelt klikke på "enter" hurtigt for at lukke søgefeltet og søge efter hvad man har skrevet

      jeg mangler at illustrere en "slet" knap i mit billede

      Slet